Openingstijden zomervakantie buiten en binnen

15 jul 2020

Buitenbad seizoen 2020

Het buitenbadseizoen loopt dit jaar gelijk met de zomervakantie (18 juli t/m 30 augustus). Of het bad geopend is of niet is afhankelijk van de weercijfers van www.weeronline.nl. Twee dagen van te voren wordt het cijfer bekeken.

Bij een weercijfer van 7 of hoger is het buitenbad geopend.

De onderstaande openingstijden gelden van maandag tot en met zondag:

12:00 tot 15:00 voor jeugd
zonder reservering
15:30 tot 18:00 voor familiezwemmen

18:30 tot 21:00 voor familiezwemmen
reserveren verplicht

Bij een weercijfer van 6 of lager is het binnenbad geopend.

De onderstaande openingstijden gelden van maandag tot en met zondag m.u.v. woensdag. In verband met de zwemlessen blijft het binnenbad op woensdag gesloten.

12:00 tot 16:00 voor familiezwemmen

Jeugd

Tijdens het jeugdblok zijn we geopend voor iedereen tussen de 8 en 18 jaar (tot en met 17) met A diploma. Begeleiding mag mee maar dient op de kant te blijven en 1,5 meter afstand te houden van anderen. Volwassenen mogen tijdens de jeugduren het water niet betreden. Voor het jeugdzwemmen hoeft niet gereserveerd te worden. Wanneer het limiet bereikt wordt worden er geen nieuwe zwemmers meer toegelaten. Bezoekers moeten wel bij binnenkomst even registreren door naam en telefoonnummer op te geven.

Familiezwemmen

Tijdens het familiezwemmen is het zwembad geopend voor iedereen. Ouders mogen dan met de kinderen mee naar het zwembad en mogen ook het water betreden. Wel dienen mensen vanaf 18 jaar minimaal 1,5 meter afstand te houden van niet-gezinsleden, zowel in als om het water. Omdat er maar een zeer beperkt aantal mensen naar binnen kan dient er vooraf gereserveerd te worden.

Reserveren voor familiezwemmen

Om te voorkomen dat wij de COVID-19 richtlijnen overschrijden moet er voor het familiezwemmen vooraf gereserveerd worden. Dit kan 2 dagen van te voren (wij kijken 2 dagen van te voren naar het weercijfer om te bepalen of het buiten- of binnenbad geopend is)

Ingang buitenbad

Bezoekers voor het buitenbad komen binnen via de zijingang van de sporthal. Niet via de draaideur. Bij drukte vormt er een rij in de sporthal waarin mensen 1,5 meter afstand van elkaar houden. Vanaf de sporthal begeven gasten zich naar buiten en komen zij direct bij het buitenbad uit.

Let op! U kunt bij ons alleen pinnen.

Vanwege de coronacrisis hebben we voor dit seizoen een aantal maatregelen moeten nemen om verantwoord open te kunnen.

Wij houden ons allemaal (personeel en gasten) aan de Corona maatregelen.

Neem deze goed door voordat je komt zwemmen.

• Blijf thuis bij verkoudheidsklachten en/of koorts.
  • Blijf thuis wanneer een huisgenoot koorts heeft.
  • Trek thuis je zwemkleding vast aan.
  • Iedereen vanaf 18 jaar dient 1,5m afstand te houden van niet-gezinsleden.
  • Iedereen onder de 18 hoeft onderling geen 1,5m afstand te houden, wel tot volwassenen.
  • Volwassenen mogen in het pierenbadje aanwezig zijn met hun kinderen, op 1,5m afstand van andere volwassenen.
  • Bij buitenbaden mogen glijbanen en recreatieve elementen gebruikt worden.
  • Zingen en schreeuwen is niet toegestaan.
  • Bezoekers moeten geregistreerd worden (contactgegevens worden 4 weken bewaard).
  • Douches mogen na afloop gebruikt worden, waarbij 1,5m afstand aangehouden moet worden.
  • Ook kleedruimtes mogen na afloop gebruikt worden.
  • In het gehele pand wordt zo veel mogelijk eenrichtingsverkeer aangehouden.