Zwembaden mogen weer open!

18 nov 2020

Polderbad en zwembad de Zuidplas weer open

Zowel ons zwembad in Nieuwerkerk a/d IJssel als in Moordrecht gaan donderdagochtend weer open. Dit betekent dat er weer gezwommen kan worden door zowel kinderen als volwassenen. Hierbij gelden de maatregelen zoals wij deze voor de sluiting ook hadden. Deze zijn hier terug te lezen.

Zwemles informatie

In beide zwembaden wordt normaal met een strak jaarschema gewerkt. Deze sluitingsperiode van 2 weken heeft hier gevolgen op. Alle zwemlesouders (en ouders van kinderen die binnenkort starten) hebben hier een uitgebreide e-mail over gehad. Hieronder sommen wij de gevolgen nog eens op:

Polderbad

• Het afzwemmen wordt doorgeschoven naar 24, 28, 29 en 30 december.
  • De vorm van afzwemmen (met of zonder kijkers bijvoorbeeld) hangt af van de maatregelen op dat moment. Hierover krijgen ouders een week van te voren bericht.
  • De exacte datum en tijd van het afzwemmen wordt zoals altijd door middel van diplomabriefjes met de ouders gedeeld. De zwemonderwijzers delen deze uit aan de kinderen.
  • De kinderen die mid december zouden starten met zwemles krijgen nu hun eerste zwemles in de week van 2 januari.
  • Of ouders bij de eerste les aanwezig mogen zijn of niet is afhankelijk van de maatregelen op dat moment. Hierover krijgen ouders een week van te voren bericht.

Zwembad de Zuidplas

• Het afzwemmen wordt doorgeschoven naar 11 en 12 december.
  • De kinderen die begin december zouden starten met zwemles krijgen nu hun eerste zwemles in de week van 14 december.

Andere zwemactiviteiten

Activiteiten zoals banenzwemmen, recreatief zwemmen, ouder- en kind lessen en aquasporten gaan ook weer door. Hiervoor geldt nog steeds dat er wel van te voren gereserveerd moet worden omdat er maar voor een beperkt aantal mensen plek is. Bij ieder bezoek gelden de maatregelen zoals wij deze voor de sluiting ook hadden. Deze zijn hier terug te lezen.

Douches en kleedkamers

De douches blijven nog gesloten. De kleedkamers van de zwembaden (zowel groot als klein) kunnen wel gebruikt worden.

Sporthallen en gymzalen

Voor verenigingen zal het per tak van sport verschillen of het voor hen mogelijk is om binnen de huidige maatregelen nog door te sporten. Alle verhuringen blijven dan ook in het reserveringsysteem staan tot deze geannuleerd worden door de huurders. Annuleringen of wijzigingen moeten gemaild worden naar: reserveringen@sportstichtingzuidplas.nl

Wil je de maatregelen met betrekking tot sporten teruglezen? Kijk dan hier op de site van de Rijksoverheid

Horeca

De horeca/sportkantines mogen helaas nog niet open en zijn dan ook op dit moment gesloten.