Nieuws

Lockdown is verlengd t/m 20 april. Vanaf 16 maart ABC-zwemles weer mogelijk voor kinderen.

28 mrt 2021

Update 23 maart : Maatregelen blijven nodig.

De besmettingen met het coronavirus nemen toe. Het aantal coronapatiënten op de intensive care (ic) stijgt. De derde golf begint zichtbaar te worden. Daarom wordt het huidige pakket maatregelen verlengd. Eén maatregel wordt iets aangepast: vanaf 31 maart gaat de avondklok een uur later in; om 22.00 uur. Daarnaast kijkt het kabinet naar het gebruik van zelftesten in het onderwijs.

Op 13 april is een volgende persconferentie waarin wordt gezegd wat er na 20 april mogelijk is. Als de cijfers eerder een positief beeld laten zien, dan kan een maatregel ook eerder worden aangepast. Als de cijfers tegenvallen, kan een maatregel eerder worden aangescherpt.

Zwemles
Zwemles is weer mogelijk voor kinderen tot en met 12 jaar, zodat zij hun A-, B- of C-diploma kunnen halen.

Alle hieronder genoemde maatregelen zijn van toepassing:

Zwembaden

• Zwembaden zijn vanaf 16 maart weer open voor ABC-zwemles voor kinderen tot en met 12 jaar.Zowel de zwembaden in Moordrecht en Nieuwerkerk a/d IJssel zijn vanaf 16 maart geopend voor de ABC-zwemles voor kinderen t/m 12 jaar. Via de nieuwsbrief en/of mail wordt u geïnformeerd over de herstart van de zwemlessen, het diplomazwemmen en de eerste zwemles en de daarbij behorende maatregelen.
  • Zwembaden zijn gesloten voor andere activiteiten dan zwemles tot ten minste 20 april.
    Zowel de zwembaden in Moordrecht en Nieuwerkerk a/d IJssel zijn gesloten voor het banenzwemmen/doelgroeplessen/recreatiefzwemmen en alle andere activiteiten die buiten ABC-zwemles (voor kinderen t/m 12 jaar) vallen.
  • Vooruitbetaalde reserveringen
    Een aantal mensen heeft via Appy-Bee al betaald voor een reservering. Van deze reserveringen kunnen mensen na heropening alsnog gebruik maken.
  • Gevolgen voor zwemles in Moordrecht
    Wanneer de zwemlessen vanaf 16 maart weer worden opgepakt, gaan de kinderen verder waar zij gebleven waren. Voor de kinderen die hun eerste zwemles zouden hebben, wordt de start van het lestraject dus uitgesteld tot 16 maart.
    We zitten in Moordrecht nu net in de overgang naar een nieuwe periode. Dit betekent dat er voor de lessen weer betaald moet worden. Dat kan straks bij heropening weer.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt.
  • Gevolgen voor zwemles in Nieuwerkerk a/d IJssel
    In Nieuwerkerk zouden de kinderen in de kerstvakantie afzwemmen. De kinderen zullen vanaf 16 maart eerst nog een aantal gewone zwemlessen krijgen. Daarna wordt er pas afgezwommen. De exacte afzwemdata worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt.

Sluiting sporthallen en gymzalen

• Sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot en met 20 april
    Alle sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot in ieder geval het einde van de lockdown. Alle geplande verhuur en activiteiten komen te vervallen.
    Meer informatie voor sporthal en gymzaal gebruikers volgt na 20 april.

Informatie voor onze huurders

Verenigingen die bij ons sporthallen, gymzalen of zwembaden huren, kunnen gedurende deze lockdown niet terecht, omdat alle locaties gesloten zijn. Zij hoeven de huur niet bij ons te annuleren. Er wordt door de Sportstichting niet gefactureerd voor uren die tijdens de lockdown gereserveerd waren.