Corona vraag en antwoord

Eindelijk is het zover, we gaan weer open!

In samenspraak met de gemeente mag er vanaf 25 mei weer gezwommen worden. Dit doen we uiteraard met de nodige maatregelen en aanpassingen. Zo zullen we beginnen met alleen de zwemlessen voor A, B en C diploma’s, en banenzwemmen. Alle zwemlesouders, ook van de kinderen die af mochten zwemmen, hebben inmiddels al mail gehad met alle nodige informatie. Heb je géén mail ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Kijk voor alle info op: https://www.sportstichtingzuidplas.nl/actueel/121/we-gaan-weer-open

Veiligheid en hygiëneregels voor iedereen (op basis van Richtlijnen RIVM)

Update maatregelen per 1 mei: jeugd mag weer buiten sporten bij de vereniging.

Het kabinet heeft op 21 april aangekondigd dat kinderen en jongeren tot en met 18 jaar vanaf 29 april onder begeleiding buiten met elkaar mogen sporten.
De leeftijdsgroep 13-18 jaar zal daarbij wel anderhalve meter afstand tot elkaar moeten houden.
Er mogen geen (officiële) wedstrijden worden gespeeld. Ook de kleedkamers, toiletten en kantines bij buitensportaccommodaties blijven dicht.
Deze geplande openstelling van sportverenigingen voor jeugd roept bij verenigingen veel vragen op.
Dit is door NOC*NSF uitgewerkt in een protocol, posters en informatieborden.
Klik voor de info op (één van) onderstaande punten:

·       Sportprotocol verantwoord sporten kinderen t/m 12 en jeugd 13 t/m 18 jaar
·       Checklist/stappenplan bij het opstarten van de vereniging
·       Tips waarborgen sociale veiligheid
·       Posters voor bestuurders, accommodatiebeheerders en sportaanbieder
·       Posters voor trainers, begeleiders en vrijwilligers

Diverse sportbonden hebben een protocol voor hun eigen sporttak. Kijk hiervoor bij uw eigen Bond.
Sportstichting Zuidplas volgt nauwgezet alle berichtgeving over de aankondigde versoepeling. Wij zullen deze informatie delen via onze website www.sportstichtingzuidplas.nl en onze social media.
Heeft jouw club vragen?

Deze kunt u uiteraard stellen via onze community pagina: Community Sportstichting Zuidplas

Voor meer info kunt u ook kijken op: NOC*NSF kabinet-geeft-jeugd-de-ruimte-om-te-sporten

Sportaccommodaties gesloten, activiteiten stopgezet

Ter voorkoming van verdere verspreiding van het corona virus gaan wij per direct over tot sluiting van ons bedrijf tot nader order. De enige manier om de verspreiding te beperken is door sociaal contact te mijden. Het zal jullie niet ontgaan zijn, Nederland gaat op slot. Uiteraard begrijpen we dat dit voor iedereen een vervelende situatie is, we zijn een enorm betrokken club, maar hopen op jullie begrip voor dit besluit. Gezondheid gaat boven alles. Het kabinet heeft i.s.m. het RIVM besloten dat alle coronamaatregelen in Nederland worden verlengd tot en met dinsdag 28 april. In de week vóór 28 april beoordeelt het kabinet of de maatregelen worden aangepast of verlengd. Voor activiteiten binnen onze accommodaties geldt dat deze i.i.g. tot 1 juni a.s. geen doorgang vinden. Dit betekent dus dat alle sportaccommodaties tot en met 28 april a.s. gesloten blijven en dat alle activiteiten van Sportstichting Zuidplas vóór 1 juni a.s. zijn afgelast.