Sportstichting Zuidplas organiseert schoolsport in alle dorpskernen van Zuidplas

19 jun 2023

Het waren drukke weken voor het team Sport en Bewegen van Sportstichting Zuidplas. De laatste week van mei startte de schoolsportactiviteiten op de velden en in de sporthallen van sportcentrum Parkzoom tijdens de schoolsportweek Nieuwerkerk. Een week later was het de beurt aan de leerlingen van de Lallemanschool, Sint Jozef en Ixieje in Moordrecht. De groepen zeven en acht van de basisscholen in Zevenhuizen, Moerkapelle en Oud Verlaat gingen woensdag 7 juni sportief aan de slag met het schoolvoetbaltoernooi. Afgelopen woensdag werden de schoolsportactiviteiten afgesloten met het schoolvoetbaltoernooi in Moordrecht. In totaal kwamen ruim 2000 basisschoolleerlingen in beweging.

Schoolsport is een prachtig platform om kinderen in de basisschoolleeftijd kennis te laten maken met verschillende vormen van sport. Met hulp van lokale sportverenigingen wordt ieder jaar een gevarieerd programma opgesteld. Dit jaar stonden onder andere boksen, basketbal, honkbal, waterpolo, dans en tennis op het programma. In Nieuwerkerk konden de leerlingen ook kennismaken met de aangepaste sport rolstoelbasketbal. De sport werd tijdens de dagen in Nieuwerkerk en Moordrecht afgewisseld met spelonderdelen waaronder een grote stormbaan.

Met de organisatie van schoolsport ondersteunt de Sportstichting scholen in hun beweegonderwijs, maar bovenal beleven kinderen plezier aan sporten en bewegen.