BRAVO!

Ga voor de activiteiten van BRAVO! naar www.actiefinzuidplas.nl

Beweeg meer en blijvend

Gemeente Zuidplas heeft een groot en gevarieerd sportaanbod en heeft de ambitie zoveel mogelijk bewoners van de dorpen daarmee in aanraking te laten komen. Om zoveel mogelijk volwassenen in aanraking te laten komen met het diverse sportaanbod is het project BRAVO! in het leven geroepen.

BRAVO! is een samenwerking met lokale partners. Dit project zorgt ervoor dat volwassenen op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met de lokale sport- en beweegactiviteiten. Sportstichting Zuidplas is de verbindende schakel tussen de inwoners van Zuidplas en het sport- en beweegaanbod. Het voornaamste doel van de stichting is om inwoners meer en blijvend te laten bewegen.

Sportstichting Zuidplas hecht veel waarde aan het sociale aspect. Sport verbindt en brengt mensen samen. Daarom wordt er elk seizoen een dag- of middagprogramma georganiseerd om mensen op een laagdrempelige manier samen te brengen en kennis te laten maken met het diverse sportaanbod.

Een groot succes is de jaarlijkse BRAVO! winterwandeling, een actieve wandeltocht die wordt afgesloten met een lekkere warme kop soep.

Jaarlijks wordt er een BRAVO! brochure uitgebracht, waarin informatie staat over diverse kennismaking sport- en beweegactiviteiten, de rol van Sportstichting Zuidplas en de lokale spelers waarmee wij samenwerken.

Verder kunt u op www.actiefinzuidplas.nl allle sport- en beweegaanbieders vinden. Ook vond u daar informatie over projecten en evenementen op het gebied van sport en bewegen.

De kennismakingslessen via BRAVO! zijn in 2023 weer opgestart.

Voor ouderen is de PCOB met onderstaande activiteiten ook weer gestart.

Voor de wandelingen hoeft u zich niet bij ons op te geven, achter iedere wandeling staat wat u hiervoor moet doen.

Nieuwerkerk aan den IJssel

Door De Weeks Wandelen - iedere dinsdag (zie pcob zuidplas wandelen  voor de startplaats aanmelden is niet nodig)
Batavierwandelen - iedere maandag (zie pcob zuidplas wandelen voor nadere info, aanmelden is niet nodig)
Nordic Walking - iedere zaterdag (zie pcob zuidplas wandelen voor aanmelding, ook voor lessen).

De SAZ is weer gestart met zowel inspannings- als ontspanningsactiviteiten. Voor meer informatie kunt u kijken op www.sazuidplas.nl.

Houd hiervoor Hart van Holland in de gaten, daarin staat wekelijks informatie over hun activiteiten.