Zwembaden, gymzalen en sporthallen zijn gesloten

12 jan 2021

Update:

Op dinsdag 12 januari om 19:00 uur 's avonds heeft de minister president aangekondigd dat de huidige lockdown met 3 weken verlengd wordt tot en met 9 februari. De lockdown van afgelopen maand heeft niet genoeg geholpen om het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen als gevolg van het virus terug te dringen.

Lees in deze nieuwsbrief wat de gevolgen zijn voor de zwembaden en sporthallen van de Sportstichting Zuidplas.

Alle hieronder genoemde maatregelen gaan in op: maandag 14 december om 00:00 uur 's nachts.

Sluiting zwembaden

• Zwembaden zijn gesloten tot ten minste 9 februari
    Zowel het zwembad in Moordrecht als in Nieuwerkerk a/d IJssel zijn gesloten. Alle activiteiten komen te vervallen en onze receptie is niet telefonisch bereikbaar.
  • Niemand kan zwemmen
    De sluiting van de baden geldt voor alle bezoekers van het zwembad, zowel voor onze eigen activiteiten als die van de zwemverenigingen.
  • Vooruitbetaalde reserveringen
    Een aantal mensen heeft via Appy-Bee al betaald voor een reservering. Van deze reserveringen kunnen mensen na heropening alsnog gebruik maken.
  • Gevolgen voor zwemles in Moordrecht
    De zwemlessen worden waarschijnlijk vanaf 9 februari weer opgepakt waar zij gebleven waren. Voor de kinderen die deze week hun eerste zwemles zouden hebben, wordt de start van het lestraject dus uitgesteld tot het eind van de lockdown.
    We zitten in Moordrecht nu net in de overgang naar een nieuwe periode. Dit betekent dat er voor de lessen weer betaald moet worden. Dat kan straks bij heropening weer.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt na 9 februari.
  • Gevolgen voor zwemles in Nieuwerkerk a/d IJssel
    In Nieuwerkerk zouden de kinderen in de kerstvakantie afzwemmen. Als we 9 februari weer open mogen, zullen de kinderen eerst nog een aantal gewone zwemlessen krijgen. Daarna wordt er pas afgezwommen. De exacte afzwemdata zijn nog niet bekend.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt na 9 februari.

Sluiting sporthallen en gymzalen

• Sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot 9 februari
    Alle sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot in ieder geval het einde van de lockdown. Alle geplande verhuur en activiteiten komen te vervallen.
    Meer informatie voor sporthal en gymzaal gebruikers volgt na 9 februari.

Informatie voor onze huurders

Verenigingen die bij ons sporthallen, gymzalen of zwembaden huren, kunnen gedurende deze lockdown niet terecht, omdat alle locaties gesloten zijn. Zij hoeven de huur niet bij ons te annuleren. Er wordt door de Sportstichting niet gefactureerd voor uren die tijdens de lockdown gereserveerd waren.